Eindelijk, de reis begint! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van arnoud stam - WaarBenJij.nu Eindelijk, de reis begint! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van arnoud stam - WaarBenJij.nu

Eindelijk, de reis begint!

Blijf op de hoogte en volg arnoud

29 Juli 2018 | Thailand, Bangkok

26 juli, de dag is aangebroken. Eindelijk ga ik, samen met mijn vriend Alex op reis naar Thailand. We vertrekken vanaf Brussel, want we blijven toch Nederlanders en willen het goedkoopste ticket hebben. Na heel wat lange rijen en 2 uur wachten op een gezin die hele magnetrons en TV's willen meenemen, kan onze reis toch echt beginnen. Na ongeveer een vlucht van 14 uur ( met een overstap in Kiev) zijn we dan toch eindelijk aangekomen in Thailand.

Bij aankomst werd mij gelijk al een ding duidelijk, de koning is hier heilig voor de mensen. Grote TV's met "Lang leven de koning" maken dit voor het eerst duidelijk. Langs de weg, in elke bus en elk restaurant is hij te vinden.

Toen we het vliegveld uit waren, werd mij gelijk duidelijk wat mensen bedoelde toen ze ons vertelde dat je niet langer dan 2 dagen in Bangkok wilt verblijven. De stad is erg chaotisch en ruikt hier en daar niet zo fris. Daar tegenover staat dat je wel heerlijk kan eten in een van de velen streetfood restaurants. Ook al zien deze restauranten er vanaf de buitenkant er ook niet altijd fris uit, laat je niet misleiden! Nadat we wat hadden gegeten, gingen we met andere mensen uit ons hostel naar een tempel. 27 en 28 juli zijn namelijk buddistische feestdagen, en toevallig is de koning ook op 28 juli jarig. We hebben wierook aangestoken, bloemen neergelegd en 3 rondjes om de tempel gelopen om hun 3 belangrijkste goden te eren. De tempel zelf was erg goud. Natuurlijk stonden er ook genoeg buddha beelden.

Deze 2 feestdagen hadden voor ons ook een keerzijde. Er werd namelijk geen alcohol geschonken in heel Thailand. Voor 2 studenten uit Leiden is dat natuurlijk normaal gesproken een basisbehoefte, maar we wilde niet in de gevangenis belanden, want dat is namelijk de straf die boven je hoofd hangt als je betrapt wordt. Na een heerlijke BBQ, verzorgd door het hostel, waren we helemaal kapot van de reis en zijn we gaan slapen.

Dag 2 zijn we naar de Phra Ubosot tempel geweest. Door de feestdagen waren hier veel buddistische monnikken bijeen gekomen om hun goden te eren. We hebben hier ook het bekende beeld van de liggende buddha gezien. Het beeld was zo groot dat je deze eigenlijk niet goed in z'n geheel op de foto kan nemen.

Na 2 dagen van chaos, besloten we verder te trekken naar de eilanden van Thailand!